STORYTELLING & COPY.

Kwaremont. Gebrouwen voor kopmannen.

DVN bezorgde Kwaremont in 2014 een nieuwe retrolook. Kwaremont werd gepositioneerd als hét kwalitatief, toegankelijk en authentiek bier voor wielerliefhebbers. Met deze rebranding sprong het koersbier vlot in het wiel van onze Brouwerij De Brabandere, die in januari al uitpakte met een nieuwe naam en frisse restyling.

Background Image

Situatie

Op 4 februari 2014 zou het retrobier in aanwezigheid van de pers officieel omgedoopt worden tot ‘bier van de kopman’. Kwaremont werd intussen ook hoofdpartner van onder meer: Omloop Het Nieuwsblad, Dwars door Vlaanderen, Gent-Wevelgem, de Ronde van Vlaanderen, de Scheldeprijs, de Brabantse Pijl en Brussels Cycling Classic en andere.

Uitdaging

  • Herlancering van een bestaand bier met een nieuwe look tijdens één centraal lanceringsevent.
  • Lancering van de gloednieuwe website kwaremontbier.be, het verborgen Layarfilmpje op de fles, de hashtag #kwaremoment en de Instagramaccount van @marceldesoigneur.
  • Bekendmaking van samenwerking met Flanders Classics.
  • Bundelen van het volledige Kwaremontverhaal in één overzichtelijk persdossier.
Background Image

Oplossing

Een atypisch persdossier en een uniek retro-event, aan de voet van de Oude Kwaremont.

Op 4 februari 2014 tekende het voltallige Kwaremont team al vroeg present in Café ’t Juiste Verzet in Kluisbergen. Toen ook alle persgenodigden hun plaatsje innamen binnen het deelnemerspeloton, weerklonk het officiële startschot voor een boeiende ontdekkingsrit langsheen frisse presentaties, pittige cols en verhelderende interviews.

Het bleef niet enkel bij de beloftevolle woorden van ploegleiders Albert De Brabandere en Bart van den Eede. Niet lang na de voorstelling smeerden Unizo CEO Karel Van Eetvelt, Dirk Demol, wielercoryfee Roger De Vlaeminck en oud-wielrenner Lucien Van Impe de kuiten in ter ere van de gloednieuwe look van het enige echte koersbier.

Deze oud-wielrenners en wielercoryfeeën haalden één voor één de beste kopman in zich naar boven tijdens de beklimming van de Oude Kwaremont. Uiteraard konden zij op het einde van de rit met de nodige vloeibare suikers in de hand uitblazen bij de Kwaremont bevoorradingspost. Deze aanpak zorgde voor heel wat extra persaandacht.

Background Image

Resultaat

Kwaremont maakte zijn favorietenrol waar:

  • 119 #kwaremomenten na lancering op Instagram.
  • Meer dan 5000 Layar views via Youtube.
  • Tientallen artikels en vermeldingen in regionale en nationale pers.

Kwaremont, dat gepositioneerd wordt als hét kwalitatief, toegankelijk en authentiek bier voor kopmannen, lijkt zijn favorietenrol waar te maken. Het bier spreekt tot de verbeelding en het verhaal klopt compleet. Het is net als de befaamde kuitenbijter uit de Vlaamse Ardennen, de Oude Kwaremont, karaktervol en pittig gekruid. Met een uitgesproken dorstlessende afdronk … met een stijgingspercentage van 6,6%. Precies: ook brouwen vergt bergen passie, talent en volharding.

OMLOOP HET NIEUWSBLAD