REBRANDING & HERLANCERING

Mercedes-Benz: ADD+ your service!

De nieuwe serviceprogramma’s van Mercedes-Benz zijn even veelzijdig als hun wagens en vormen een grote plus voor je rijplezier. Dat was het centrale idee van de rebranding en lanceringscampagne voor Mercedes-Benz After Sales in april 2013.

Background Image

Situatie

De nieuwe serviceprogramma’s Compact, Excellent en Advance kaderen in een grote vernieuwingsoperatie van Mercedes-Benz. Naast baanbrekende modellen, zoals de A-Klasse en de CLA-Klasse, moest ook de After Sales omkadering van de wagens een verjongingskuur ondergaan.

Background Image

Challenge

  • Herpositioneren en rebranden van de onderhoudsprogramma’s, inspelend op snel groeiende jongere groep klanten.
  • Communiceren van een gloednieuw serviceconcept: de klant kan voor het eerst zelf beslissen welk serviceniveau hij aan zijn wagen toevoegt: Compact, Excellent of Advance.
  • Vertalen van de waaier aan keuzemogelijkheden en voordelen in een verhelderend concept.
Background Image

Resultaat

CATagency vertaalde de nieuwe troeven in visuele plussen die consequent terugkeren in de communicatie, tot en met de vorm van de folders. De plus vormde de rode draad doorheen het nationale culinaire event waarmee de nieuwe Serviceprogramma’s op dinsdag 16 april aan de After Sales medewerkers en verkopers werden voorgesteld. Ook de slogan Add+ Your Service vat het serviceconcept perfect samen.

Background Image

Soortgelijke opdrachten

Automotive industry: Lanceringscampagnes, servicebrochures, dealercommunicatie, enewsletters en webcopy nationaal en regionaal voor Mercedes-Benz Belux, BMW Group Belux, MINI Belux & smart.

Alles tussen hier en ginderachter zit in de pen/het toetsenbord van Lien De Ruyck. En niet onbelangrijk: het rolt er ook uit. Professionele teksten op maat van de klant, verhalen met pit, slogans met power… Lien is geen woordzoeker, maar een creatieve compagnon. Dat soort van copywriter waar elke AD om zit te springen.

ANNA VAN HERREWEGHEN – ART DIRECTOR