Oplossing
We ontwierpen 5 unieke kerstkaarten, die we als één kerstpakket konden aanbieden. Een set bestond uit 4 eenvoudige eindejaarsillustraties en 1 luxekaart in letterpress.
Persoonlijkheid troef. Ofte: authenticiteit werkt aanstekelijk, waar marketing tekortschiet. Wij gebruiken onze ‘authenticiteit’ op geen enkel moment als een marketingclaim, maar werkten consequent aan een waarachtig identiteitsconcept. Twee ‘makers’ die meer houden van wat ze doen dan van het commerciële doel. We stonden er dan ook op om alles zelf te doen: van ruwe schets tot eindaflevering.
Paperkoeken communicatie. Een positief verhaal laat zich makkelijker doorvertellen. Met Paperkoek gingen we terug naar de essentie van een start-up, hoe klein ook: eerlijke en mooie producten maken. Geïnteresseerden konden het schets- en drukproces gaandeweg volgen op Facebook en Instagram. Tussendoor lieten we enkele van onze kerstkaarten spelenderwijs tot leven komen via een filmpje en foto’s. Op die manier creëerden we een fijne, kleine spanningsboog tijdens de pakjesperiode voor kerst.
De drempelvrees voorbij: actie & interactie. Iedereen ontvangt graag een kaartje, zelfs als hij ze zelf heeft besteld. Daarom trokken wij drie weekends lang zelf de straat op. Zo stond kerst vorig jaar even écht voor de deur. We bezorgden meer dan 400 pakjes tijdens onze huis-aan-huisrondes. De reacties waren kousenvoetend enthousiast…