SAMENWERKINGSVORMEN

Experimenteren met de kracht van het creatief collectief

Noem het een agency, netwerk of geslaagd experiment. We Are Tribe was 5 jaar lang een collectief van freelancers die hun creativiteit bewust(er) wilden inzetten om het verschil te maken. Dat deden we voor onze klanten – idea owners, business owners & change agents – en via eigen Tribeprojecten , waar we samen onze schouders onder zetten. Opgericht als prototype eind 2017, afgerond als samenwerkingsexperiment in 2022. Nu richten we ons op een nieuw, even urgent vijfjarenplan: regeneratie!

Background Image

Creative activists

Onze tribe wilde een positieve creatieve katalysator zijn in de wereld. We bouwden aan sterkere communities en een betere toekomst voor mens en planeet. Dit deden we door klanten en burgers te helpen ‘omdenken’. We hielpen hen producten en diensten te maken die een positieve verandering in gang zetten, eerder dan hen te helpen overleven in het digitale tijdperk.

Onze diensten varieerden van brand building (storytelling, brand strategy, web design, content strategy) & social empowerment, tot design thinking & totale innovatietrajecten. Onze profielen varieerden van digitaal, creatief en financieel strateeg tot brand designer, opportunity designer en panel host.

We hadden daarbij extra aandacht voor de Sustainable Development Goals ( SDGs ) en stimuleren de nodige 21st century skills. Zowel bij jongeren, via innovatieve onderwijsprojecten en sociale leerlabo, als bij interne medewerkers. De 4 nieuwe P’s People, Purpose, Participation, Pathmaking stonden centraal in onze pijlers.

Background Image

Oplossing

Om nog meer impact te kunnen maken, werkten we zo veel mogelijk rechtstreeks samen met burgers, lokale besturen, non-profits en kennisinstellingen tijdens onze trajecten. We experimenteerden met nieuwe samenwerkingsvormen en stimuleerden waardevolle kruisbestuivingen tussen marketingtriggers, businessoefeningen en sociale innovatiemethodieken. We geloofden dat deze collectieve creativiteit tot meer sociale impact en effectievere empathie leidt.

We werkten daarom ook nauw samen met internationale partners zoals +Acumen, The Unschool, The Disruptive Design gang en coachen sociale ondernemers binnen het SPARK Enterprise project.

Background Image

Robin Hood strategie

Being a tribe, we looked out for each other. Onze tribe had flexibele grenzen en bestond uit gelijkgezinde creatieven, ondernemers, corporates, sociale organisaties en burgers van diverse pluimage, inclusief de meest kwetsbare groepen van de maatschappij. Daarom brachten wij hen samen en investeerden wij 10% van onze eigen ‘profitable’ projecttijd in de purpose-gedreven projecten die het het meest nodig hebben.

Naar de website

#CREATIVEACTIVISTS

EVENEENS MEDEOPRICHTER VAN
GIVE A DAY CVBA, CREATIVE ACTIVIST EUROPE